مصاحبه با شیخ شهید احمد موسس و مدیر شرکت لطافه

ارسال شده توسط: محمد سرو در: زیر شاخه 1 تاریخ: دیدگاه: 0 بازدید: 209

شرکت عطر لطافه امارات متحده عربی : در مصاحبه با شیخ شهید احمد مدیر و موسس شرکت لطافه

طفاً تاریخچه مختصری از این برند را به اشتراک بگذارید، عطر لطافه در چه زمانی تاسیس شد و چرا؟

من حدود چهار دهه قبل از پاکستان به دبی رسیدم و با عمویم در فروشگاه عطر او شروع به کار کردم و 13 سال در آنجا به کار ادامه دادم. در این مدت متوجه گستره ای شدم که صنعت عطرسازی امارات به خصوص در زمینه عطرهای عربی باید ارائه دهد. در آن زمان، همه جذب عطرهای فرانسوی شده بودند و آرزو داشتند فرهنگ غربی و همچنین محصولات را تقلید کنند. با دیدن گستره عطرهای عربی تصمیم گرفتم خط جدیدی از عطرهای عربی را وارد بازار کنم.
وفاداری شما به عطرهای عربی که گفتید در کجای تولیدات شما وجود دارد ؟

این ترکیبی از هر دو است، ما در مجموع هفت برند داریم، با مخلوطی از عطرهای فرانسوی و شرقی. از آنجایی که لطافه در بیش از 60 کشور جهان حضور دارد، ما باید سلیقه های مختلف را برآورده کنیم. ما فقط به فرهنگ خاورمیانه یا آفریقا توجه نمی کنیم، بلکه باید به بازارهای اروپا و آمریکا نیز نزدیک شویم. علاوه بر این، همچنین مشاهده شده است که کشورهای غربی کاملا مجذوب عطرهای عربی هستند. به عنوان مثال، عطار مترادف با خانواده های عرب و مشتریان شبه قاره بود. با این حال، در چند سال گذشته به عطر نیز به عنوان کالایی نگاه می‌شود که حس اعتبار خاصی را در بین مشتریان ایجاد می‌کند و مردم از استفاده از آن لذت می‌برند. به عنوان شروع کننده مکالمه دیده می شود.عطر هاله ای دارد و همچنین حس رمز و راز را به کاربر خود می بخشد که به نوبه خود باعث اعتماد به نفس می شود. در عطر لطافه سه سیستم ارزشی اصلی وجود دارد که برند به آنها اعتقاد دارد - امانت داری و راستی ، صداقت و فداکاری. اینها ارزش هایی هستند که به تثبیت اخلاق برند کمک کردند.

لطافا-مدیران-برای-وبمدیران شرکت لطافه (از راست به چپ) - شعیب اقبال احمد، شیخ محمد فیصل، شیخ شهید احمد، طاهر اقبال احمد - اعتبار تصویر: Stefan Lindeque/ Gulf News
عطرها به معنای تجارت بزرگ در امارات و خاورمیانه است و فضای رقابتی برای حضور در آن است.
لطفه توانسته است تعادل خوبی بین عطرهای شرقی و عطرهای غربی برقرار کند و از طریق خطوط امضای خود چیزی منحصر به فرد را به مشتریان ارزشمند خود ارائه دهد. تعهد ما به محبوبیت عطرهای عود نیز در بین مشتریان ما در منطقه و سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. این ویژگی ها به عطر لطافا در مقایسه با رقبای ما کمک می کند.

لطافه بیش از سه دهه است که در این تجارت فعالیت می کند. اختراع مجدد یا کشف خط جدیدی از عطرها در این زمینه چقدر آسان یا دشوار است؟ تحقیق و توسعه چقدر برای مقیاس عملیات لطفا اهمیت دارد؟

این یک سوال مهم است، از آنجایی که این صنعت بسیار رقابتی است، بقای آن صنعت آسانی نیست. فرد باید آن خط نوآوری را داشته باشد، هر روز باید جلو بروید و چیزی متفاوت خلق کنید. و روندها خیلی سریع تغییر می کنند. مانند خرده فروشی پوشاک که هر دو هفته یکبار روند تغییر می کند، شاهد روند مشابهی در صنعت عطر هستیم. درست است که بسیاری از کاربران ممکن است بخواهند به خط خاصی از عطرها بچسبند، اما روند این صنعت خود نشان دهنده تغییر مداوم است. به همین دلیل، بخش تحقیق و توسعه در عطر لطافه، که توسط شعیب اقبال اداره می شود، سرمایه گذاری زیادی در جستجوی گرایش ها کرده است. این بدیهی است که شامل سفرهای زیادی به مکان هایی مانند چین، اروپا، ایالات متحده و مراکش می شود، مکان هایی که به آنها کمک می کند چیز جدیدی را کشف کنند.
Lattafa-HQ-for-webدفتر مرکزی عطر لطافه در شارجه - اعتبار تصویر: Stefan Lindeque/ Gulf News
در حال حاضر چه روندهایی در بازار مشاهده می کنید؟

ما بیش از 2000 معامله گر داریم که هم در کشور و هم در سطح بین المللی به ما کمک می کنند و به ما کمک می کنند تا از روندها استفاده کنیم. برای مثال، اگر یک مشتری بالقوه به چیزی بسیار خاص نگاه کند، درخواست بلافاصله با تیم‌های تحقیق و توسعه ما در میان گذاشته می‌شود، تیم‌هایی که ابتدا به منبع تامین‌کننده نگاه می‌کنند، به یک تکنیک انتخاب‌شده نگاه می‌کنند و ببینند آیا می‌توان از آن برای ترکیب کردن استفاده کرد یا خیر. عطرها سپس به اندازه، شکل و کیفیت بسته‌بندی که عطر را نگه می‌دارد، به‌ویژه در بطری‌ها خلاصه می‌شود. آیا بطری می تواند فشار عطر را نگه دارد و ذات خود را در یک دوره زمانی ثابت حفظ کند، در واقع بخش بسیار مهمی از فرآیند تولید عطر را تشکیل می دهد.
در پایان روز، پاسخگویی به نیازهای همه همان چیزی است که ما در آن تخصص داریم. برای مثال، ممکن است کسی بخواهد به مسیری کاملاً متفاوت برود. این چیزی است که بخش تحقیق و توسعه به درجه خاصی از تسلط در آن دست یافته است، توانایی نگاه کردن به آن و سپس رسیدگی به سلیقه های فردی. در هنر عطرسازی از نظر تست و بو کردن، آزمون و خطای زیادی وجود دارد. در مرحله فرمولاسیون، هر پنج یا ده ساعت یکبار عطرها بررسی می‌شوند تا نحوه بلوغ رایحه بررسی شود، با توجه به اینکه هر عطر دارای نت بالایی، میانی و پایه است. بنابراین رایحه در طول زمان تکامل می یابد. به دست گرفتن یک بطری خاص به عطر پیچیدگی می بخشد که بسته بندی های معمولی آن را به ارمغان نمی آورد. آنچه که بسته بندی نیز نشان می دهد فرهنگ و حساسیت های منطقه ای است. خط عطرهای Lattafa's Maahir به عنوان مثال در یک بسته بندی منحصر به فرد با کلاهک به شکل سر اسب عرضه می شود. اکنون، ما از ارزشی که عرب برای اسب قائل است آگاه هستیم، بنابراین عطر نشان دهنده افتخاری است که اسب در فرهنگ عرب از آن برخوردار است. این یک بطری خاص و منحصر به فرد است.

گران ترین عطر شما چیست؟

در حال حاضر قیمت‌ها تا حدود 180 درهم افزایش می‌یابد، اما عطر لطافا همچنین برنامه‌های بلندمدتی برای راه‌اندازی خطی از عطرهای ممتاز دارد که قیمتی در حدود 300 درهم برای هر بطری دارد. این به برند کمک می‌کند تا از برخی بازارهای خاص استفاده کند، جایی که یک خط منتخب از مصرف‌کنندگان به بطری‌های ساخته‌شده درخشان و بسته‌بندی‌های نفیس نگاه می‌کنند.

لطاف به عنوان یک برند میراثی چگونه وفاداری را در بین مشتریان خود القا می کند؟
در حالی که کیفیت در درجه اول اهمیت است، قیمت ها نیز به همان اندازه مهم هستند. هنگامی که یک نقطه قیمت اصلی برای یک برند عطر ایجاد شد، سعی می کنیم به آن نقطه قیمت پایبند باشیم و اجازه تغییرات شدید در این قیمت ها را ندهیم. ما سعی می کنیم در مورد استراتژی های قیمت گذاری خود شفاف بمانیم. همچنین یکی از دلایل اصلی ماندگاری برند است.
از دیدگاه تاجران ما، اگر در بسته بندی یا هر عامل دیگری مشکلی وجود داشته باشد و شکایت مشتری دریافت کنند، بلافاصله از آنها درخواست می کنیم که کالای جدید را جایگزین کنند. این ویترین حسن نیت است که همیشه در دراز مدت اهمیت دارد. به طور خلاصه ما همیشه به نیازهای مشتری رسیدگی می کنیم.
ما همچنین از فناوری برای القای وفاداری استفاده می کنیم. Lattafa یکی از برندهای بسیار در منطقه است که از برچسب های هولوگرام سه بعدی بر روی تمام محصولات خود استفاده می کند. این گواهی اصالت را به برند ما ارائه می دهد. با رقابتی بودن صنعت، همیشه فرصتی برای دوگانگی وجود دارد و رقبا می توانند سعی کنند و از محصولات ما کپی کنند. برچسب سه بعدی اصل بودن محصولات ما را ثابت می کند.

بازار عطر امارات چقدر بالغ است و این کشور تا چه حد از منافع برندهای بوتیک میراثی Made in UAE مانند Lattafa حمایت می کند؟
مشوق های دولتی برای ترویج شرکت های محلی و مارک های ساخت امارات متحده عربی فوق العاده است. ابتکاراتی مانند فروشگاه دبی، یک پورتال تجارت الکترونیک آنلاین، به برندهای Made in UAE مانند Lattafa Perfumes اجازه می دهد تا یک پلتفرم خاص داشته باشند و از دسترسی بیشتر به پایگاه مشتریان جهانی لذت ببرند. فرصت های بازارهای صادراتی جدید نیز به لطف شهرت دبی و امارات متحده عربی به عنوان یک مرکز تجاری و بازرگانی منطقه ای و جهانی شکوفا شده است. این امر به راه اندازی زنجیره ای از رویدادها کمک کرد که تأثیر مثبتی بر مشاغل محلی امارات متحده عربی مانند عطرهای لطافی داشته است و زمینه را برای ما فراهم کرد تا به بازارهای جدید و گسترده ای مانند ایالات متحده و روسیه برای فرصت های تجاری و تجاری دست پیدا کنیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را بنویسید

یک شنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه شنبه ژانویه فوریه مارس آوریل می ژوئن جولای آگوست سپتامر اوکتبر نوامبر دسامبر